КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЇ У БІЛІНГВАЛЬНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(7).2021.244844Ключові слова:
білінгвальна підготовка, фахівці соціальної сфери, кейс-технології, кейс, кейс-навчання, мовний (білінгвальний) кейс, професійна підготовка майбутніх фахівцівАнотація
У статті охарактеризовано різні аспекти проблеми проєктування та впровадження кейс-технологій у процес професійної підготовки фахівців соціальної сфери. З’ясовано історію виникнення кейсів як навчального інструменту, обґрунтовано взаємопов’язаність кейс-стаді з іншими методами навчання та професійної підготовки фахівців. Визначено провідні завдання кейс-методу (мотиваційне, когнітивне, комунікативне, рефлексивне); сформульовано висновок про специфіку характеристик мовного кейса: проблемний характер ситуації, імпліцитність кейс-проблеми, належний обсяг інформації, персоналізація, професійна зорієнтованість. Проаналізовано польову структуру кейсу (інформаційне, сутнісне та технологічне поле). Окреслено особливості білінгвальних кейсів та кейсів для білінгвального навчання майбутніх соціальних працівників. Подано приклади різних видів кейсів: кейси – епізоди без закінчення, кейси-есе, кейси-хроніки і щоденники, а також спеціально для білінгвального навчання – мотиваційні, когнітивні, комунікативні та рефлексивні кейси. Представлено авторську розробку кейсу для білінгвального навчання соціальних працівників та подано пропозиції стосовно впровадження кількох інших кейсів різних видів.
Посилання
Osina N.A. (2018) Metodychni rekomendatsii na temu «Keis-metod yak sposib formuvannia zhyttievykh kompetentnostei uchniv», Zaporizhzhia. URL: file:///C:/Documents%20and%20Settings/User/.html (data zvernennia: 06.10.2019).
Pavlyk N.P. (2018) Teoriia i praktyka orhanizatsii neformalnoi osvity maibutnikh sotsialnykh pedahohiv. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka,.
Surmyna Yu.P. (2002) (red.). Sytuatsyonnуi analyz, іlі anatomyia keis-metoda. Kyev: Tsentr ynnovatsyi y razvytyia.
Sytniakivska, S.M. (2016). Texnologiya organizaciyi bilingvalnogo navchannya faxivciv socialnoyi sfery faxovym dyscyplinam u vyshhomu navchalnomu zakladi. Visnyk Zhytomyrskogo derzhavnogo universytetu imeni Ivana Franka – Journal of the Ivan Franko Zhytomyr State University. Zhytomyr, issue 1 (83), 135 – 143.
Sytniakivska, S.M. (2013) Deiaki aspekty vprovadzhennia aktyvnykh metodiv bilinhvalnoho navchannia pry pidhotovtsi mahistriv iz sotsialnoi pedahohiky. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy imeni B. Khmelnytskoho – Collection of Scientific Works of the Bohdan Khmelnytskyy National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Seriia: Pedahohichni ta psykholohichni nauky, issue 1(66), 257–268.
Fischman, J.A. (1976) Bilingual educaton. An international sociogical perspective. Rowley, MA: Newbury House.
Mackey, W.F. (1977) A description of bilingualism. Reading in the sociology of language. Den Haag: Mouton.
Kachniewska M. Case study, 2019. URL: https://www.kachniewska.net/dla-studentow/case-study/ (data zvernennia: 10.09.2019).
Loboda S.M., (2017) Denysenko S.M., Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh interaktyvnykh tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi fakhivtsiv vydavnytstva i polihrafii. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Information technologies and teaching aids, issue №6 (62), 58–69.
Seiko N.A., (2018) Davnia ukrainska pedahohichna terminolohiia: analiz tekstiv ukrainskoho Serednovichchia. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka – Journal of the Ivan Franko Zhytomyr State University, issue 4(95), 188–194.