МЕХАНІЗМИ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(7).2021.244658Ключові слова:
підготовка соціальних працівників, соціальні інновації, цінності інноваційного освітнього середовища університету, інноваційні стратегії, підвищення якості соціальної освітиАнотація
У статті з’ясовано, що підвищення якості підготовки соціальних працівників забезпечується шляхом розробки й впровадження стратегій побудови освітнього середовища університету. Соціальні інновації представлено як важливий ресурс розвитку підготовки соціальних працівників, які сприяють формуванню інноваційного освітнього середовища університету. Наголошено, що цінності інноваційного освітнього середовища підготовки виступають нормами взаємодії усіх учасників освітнього процесу, тоді як стратегії забезпечують удосконалення якості підготовки соціальних працівників. Здійснено критичний аналіз можливостей виокремлення стратегій побудови інноваційного освітнього середовища університету: партнерська взаємодія усіх учасників освітнього процесу та фахівців соціальних закладів; залучення викладачів до інноваційної діяльності; підтримка процесу актуалізації інноваційного потенціалу майбутніх соціальних працівників.
Посилання
Karpova, Yu. A. (2004). Vvedenye v sotsyolohyiu ynnovatyky. Sankt-Peterburg: Pyter, 192. [in Russian].
Konovalchuk I. I. (2013). Sutnisni oznaky innovatsiinoho seredovyshcha zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu. [Essential features of the innovative environment of a secondary school]. Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly – Higher and secondary school. Kryvyi Rih: DVNZ «Kryvorizkyi natsionalnyi universytet», 39, 216–222. [in Ukrainian].
Lapyn, N. Y. (2008). Teoryia y praktyka ynnovatyky. Moskva: Unyversytetskaia knyha. Lohos, 328. [in Russian].
Nabatova, O. O. (2011). Sotsialni innovatsii: poniattia, vydy, subiekty. Visnyk Natsionalnoi yurydychnoi akademii Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho – Journal of Yaroslav Mudryi National Law University, 6, 58–66. [in Ukrainian].
Savelchuk, I. B., & Bybyk, D. D. (2018). Sotsialne liderstvo yak pidgruntia dlia rozvytku partnerskoi vzaiemodii v osvitnomu seredovyshchi universytetu. [Social leadership as a basis for the development of partnerships in the educational environment of the university]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova – Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Seriia 11. Sotsialna robota. Sotsialna pedahohika, 25, 119–125. [in Ukrainian].
Savelchuk, I. B. (2016). Pidhotovka sotsialnykh pratsivnykiv za suchasnykh umov: innovatsiini tendentsii. [Training of social workers in modern conditions: innovative trends]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu im. Ivana Franka – Journal of Zhytomyr Ivan Franko State University. Pedahohichni nauky, 1(83), 117–122. [in Ukrainian].
Sharata, N. H. (2016). Teoriia i metodyka upravlinnia innovatsiino-pedahohichnoiu diialnistiu u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Doctor’s thesis. Starobilsk, 596. URL: http://dspace.luguniv.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/579/Sharata.pdf?sequence=1&isAllow d=y [in Ukrainian].
Shust, N. B. (2014). Sotsialna paradyhma innovatyky. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu – Scientific Journal Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University. Filosofiia, 158–162. [in Ukrainian].
Shust, N. B. (2015). Sotsialni innovatsii v umovakh suchasnykh suspilno-politychnykh transformatsii v Ukraini. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu – Scientific Journal Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University. Filosofiia, 107–110. [in Ukrainian].
Iakubin, O., & Pikaliuk, D. (2014). Deiaki teoretychni aspekty vyvchennia sotsialnykh innovatsii: poshyrennia, zakriplennia, vymiriuvannia. Visnyk NTUU «KPI» – Journal of NTUU «KPI». Politolohiia. Sotsiolohiia. Pravo. 3/4 (23/24), 147–152. [in Ukrainian].
Alifanoviene, D., (2011). Potentiality of socio-educational study programmes’ improvement at lithuanian universities. Social welfare, 1,1, 35–43.
Jonathan Appel, Dohee Kim-Appel (2018). Towards a Transdisciplinary View: Innovations in Higher Educat. International Journal of Teaching and Education, Vol. VI(2), pp. 61–74. , DOI: 10.20472/TE.2018.6.2.004
Kim Carlotta von Schönfeld, Wendy Tana (2019). Re-evaluating the power of social learning and social innovation: an application to transport / Transportation Research Procedia. 41, 184–186. URL: https://edepot.wur.nl/513830
Social Innovation A Decade of Changes (2014). European Commission, [www.Document]. URL http: https://espas.secure.europarl.europa.eu/orbis/sites/default/files/generated/document/en/social_innovation_decade_of_changes.pdf