ОСОБЛИВОСТІ РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПАТРОНАТНИХ ВИХОВАТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(7).2021.244089Ключові слова:
ведення випадку, етичні норми, міждисциплінарний підхід, патронатний вихователь, послуга з патронату, реабілітаційна діяльність патронатного вихователя, принципи, реабілітація, соціальна реабілітаціяАнотація
Реабілітаційна діяльність патронатного вихователя у процесі надання послуги з патронату є комплексною, передбачає здійснення заходів, спрямованих на задоволення потреб дитини, відновлення чи формування функціональних зв’язків дитини з її сімейним оточенням, із соціальними групами. Метою статті є аналіз та висвітлення особливостей та характеристик реабілітаційної діяльності патронатного вихователя під час надання послуги з патронату над дитиною. Завдяки використанню методів аналізу, синтезу та узагальнення наукових досліджень, чинних нормативно-правових актів визначено завдання реабілітаційної діяльності патронатного вихователя стосовно дітей різних груп, подано принципи та етичні норми, на яких базується зазначена діяльність. Визначено сфери, у яких патронатний вихователь реалізує завдання реабілітаційної діяльності, та описано різні види допомоги і підтримки, які він може використовувати.
Посилання
Bezpalko, O. V., (2009). Sotsialna pedahohika: skhemy, tablytsi, komentari. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 23–32.
Bekh, I.D., (1994). Osobystist narodzhuietsia v sim’i. Pochatkova shkola – Primary school, 2, 8–10.
Dementeva, N.F., Kholostova, E.Y., (2004). Sotsyalnaia reabylytatsyia. Moskva, 113–132.
Zabolotna, O.A., (2004). Kulturno-istorychni vidminnosti amerykanskoho i ukrainskoho styliv sotsializatsii. Pedahohika i psykholohiia – Pedagogy and Psychology, 27–29.
Zvierieva, I.D., (2006). Osnovy batkivskoi kompetentnosti. Kyiv, 110.
Zvierieva, I. D., Laktionova, H. M., (2004). Sotsialna robota v Ukraini. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, 127–130.
Zvierieva, I. D., Kyianytsia, Z. P., Kuzminskyi, V. O. et al., (2010). Otsinka potreb dytyny ta yii sim’i: vid teorii do praktyky, (Vols 1 – 2), Kyiv: «Kozhnii dytyni», 143–169.
Kapska, A. Y., (2000). Tekhnolohii sotsialno-pedahohichnoi roboty. Kyiv : UDTsSSM, 213.
Kapska, A.Y., (2001). Sotsialna robota: deiaki aspekty roboty z ditmy ta moloddiu. Kyiv: UDTsSSM, 213.
Korobov, M.V., (2002). Orhanyzatsyia y metodyka razrabotky yndyvydualnoi prohrammы reabylytatsyy. Sankt-Peterburg, 43–47.
Ovcharova, R.V. Spravochnaya kniga social’nogo pedagoga (Reference book of the social pedagogue), Moscow, 478 [in Russian].
Uznadze D.N., (1949). Jeksperimental'nye osnovy psihologii ustanovki, Moskva, 79–112.
Cnaan R.A., (1988). Psychosocial Rehabilitation: Toward a Definition. Psychosocial Rehabilitation Journal, 61–77.
Daniel, B., (2003). The Value of Resilience as a Concept for Practice in Residential Settings. Scottish Journal of Residential Health Care, 2 (1), 6–16.
Deleu, G.M. (2004). Les grands principes de la réhabilitation psychosociale/ G.M Deleu. – Socrate Réhabilitation. URL: http://www.espace-socrate.com/index.php/tous-les-articles/2-non-categorise/43-lesgrands-
Gilligan, R., (1997). Beyond Permanence? The Importance of Resilience in Child Placement Practice and Planning. Adoption and Fostering, 21(1).