Професіограма фахівця соціономічної професії в контексті міжкультурності
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(6).2021.234208Ключові слова:
професіограма, фахівець соціономічної професії, міжкультурність, міжкультурна освіта, міжкультурна компетентністьАнотація
У статті актуалізовано проблему необхідності і доцільності сучасного підходу до розробки і трактування суті професіограми фахівця соціономічної професії в контексті міжкультурності. Диференційований підхід щодо професійної підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій передбачає необхідність окреслення вимог, які висуваються до представників цієї професійної групи. Виявлено, що розробка професіограми сприяє підбору ефективних методів та прийомів формування у майбутніх фахівців професійно зумовлених особистісних якостей.
У дослідженні зроблено акцент на особливостях професійної діяльності фахівців із соціальної роботи та соціальних педагогів як яскравих представників групи соціономічних професій. Схарактеризовано суть професіограми фахівця соціономічних професій в контексті міжкультурності.
Посилання
Gordeeva E. N. Perspektivnaja professiogramma specialista kak sredstvo ego professional'nogo razvitija. Ekaterburg, 1995. 46 s.
Hurenko O.I. Polikulturna osvita maibutnikh sotsialnykh pedahohiv u zarubizhnii teorii y praktytsi. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal Naukovyi ohliad. Vyp. 7(6), 2014.
Yena A. I., Kalnysh V. V., Bazhenov O. K., Khmelnytska I. V., Kravchuk V. V., Yena O. A., ... & Khmelnytska H.V. Orhanizatsiia roboty zi stvorennia profesiohram. 2003. 57 s.
Karpilovska S. Ia.,Syniavskyi V. V., Tkachenko O. M. Osnovy profesiohrafii : navch. posib. Kyiv : MAUP, 1997. 148 s.
Klimov E. A. Psihologija professionala: izbr. psihol. tr. / gl. red. D.I.Fel'dshtejn. Moskva, Voronezh: In-t prakticheskoj psihologi: NPO «Modeks», 1996.400 s.
Mushyrovska, N. Pobudova modeli fakhivtsia v haluzi inozemnoi filolohii v mezhakh kursu ukrainskoi movy za profesiinym spriamuvanniam. Nova pedahohichna dumka, Vyp. 1, 2018.
S. 113‒118.
Orhanizatsiia sotsialno-pedahohichnoi ta psykholohichnoi praktyky studentiv VNZ (spetsialnisti «Sotsialna pedahohika») : navch.-metod. posib. / M.O. Doktorovych ta in. ; za red. Ya.I. Zhuretskoho. Vyd. 2-he, perrobl. i dopov. Kyiv : Lenvit, 2013. 311 s.
Petrenko M. V. Porivnialna kharakterystyka struktury vitchyznianykh profesiohram i profesiohram mizhnarodnoho zrazka. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi, Vyp.2(17), 2013. S. 136‒143.
Pro sotsialni posluhy. Zakon Ukrainy (2019) Iz zminamy ta dopovnenniamy URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19.
Ryzhykov V.S. Teoriia i praktyka konstruiuvannia tsilovykh modelei (profesiohram) ta protsesu profesiinoi pidhotovky maibutnikh yurystiv: monohrafiia. Kherson : Ailan, 2010. 280 s.
Slozanska, H. I. Etychni aspekty roboty sotsialnoho pratsivnyka v terytorialnii hromadi. Sotsialna robota z riznymy katehoriiamy naselennia u terytorialnii hromadi: ukrainski realii ta mizhnarodnyi dosvid: kolektyvna monohrafiia. Ternopil: Osadtsa Yu. V., 2018. 221 s.
Tolochek V.A. Sovremennaja psihologija truda: uchebn. posobie. SPb. : Piter, 2005.479 s.
Tsyhan N.V. Teoretychni aspekty upravlinnia pidhotovkoiu sotsialnykh pratsivnykiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ser. Pedahohichni nauky. 2016 № 6 (303) zhovten.S. 80–87.
Gudykunst, W.B., & Kim, Y Communicating with strangers: An approach to intercultural communication. New York: McGraw Hill. 2003. р. 468
Hammer, M. R., Bennett, M. J., & Wiseman, R. (2003). Measuring intercultural sensitivity: The intercultural development inventory. International journal of intercultural relations, Vol.27(4). S. 421‒443.
Ting-Toomey, S., & Kurogi, A. Facework competence in intercultural conflict: An updated face-negotiation theory. International Journal of Intercultural Relations, Vol. 22(2), 1998. P. 187–225. https://doi.org/10.1016/S0147-1767(98)00004-2