Формування соціально-професійної зрілості майбутнього педагога у науково-дослідній діяльності
DOI:
https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(6).2021.234190Ключові слова:
педагог, зрілість, науково-дослідна діяльність, особистість, творчість, професійна підготовка, професіоналізмАнотація
Особливістю розвитку сучасного стану освітньої діяльності є те, що вона повинна мати дослідницький, науково-обґрунтований характер. Тому, одним із завдань розвитку соціально-професійної зрілості майбутнього викладача педагога є його участь у науково-дослідницькій діяльності, що є умовою ефективності розвитку педагогічних інтересів та здібностей. Мета дослідження полягає в розкритті особливостей оволодіння майбутнім педагогом дослідницькими знаннями і навичками творчої праці. Науково-дослідницька діяльність є неодмінною складовою професійної діяльності педагога вищої школи.
Методами, які використовувалися нами в процесі дослідження були, зокрема, включене спостереження, експертна оцінка, моделювання та прогнозування. Отже, досліджуючи навколишній світ,
майбутній викладач педагогіки не тільки впорядковує свої знання про нього і про професію, а й формує свій педагогічний стиль, свій професійний та особистісний світогляд, підвищує рівень свого професіоналізму як педагога і як науковця-дослідника у галузі педагогічних явищ та процесів.
Посилання
Abdullina O. A. Obshhepedagogicheskaja podgotovka uchitelja v sisteme pedagogicheskogo obrazovanija. Moskva: Prosveshhenie, 1984. 208 s.
Averianova H. M., Dembytska, Moskalenko V. V. Osoblyvosti sotsializatsii molodi v umovakh transformatsii suspilstva. Kyiv: «PPP», 2005. 307 s.
Bekh I. D. Vykhovannia osobystosti: pidruchnyk. Kyiv: Lybid, 2008. 848 s.
Hanzha O. V. Zmist katehorii «sotsialno-profesiina zrilist maibutnoho vchytelia istorii. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi: zb. nauk. prats. Instytut problem vykhovannia. Kirovohrad: TOV «Imeks-LTD» 2010. Vyp. 14, kn. I. S. 40–51.
Il'enkov Je. V. Chto zhe takoe lichnost'? S chego nachinaetsja lichnost' / Pod obshhej red. R. I. Kosolapova. 2-e izd. Moskva: Politizdat, 1984. 360 s.
Kichuk N. V. Formuvannia tvorchoi osobystosti vchytelia. Kyiv: Lybid, 1991. 96 s.
Kraevskij V. V. Problemy nauchnogo obosnovanija obuchenija (Metodologicheskij analiz). Moskva: Pedagogika, 1977. 264 s.
Lebedyk M. P. Tekhnolohiia atestatsii tsilisnoho rozvytku osobystosti na osnovi otsinok sotsialnoi zrilosti uchasnykiv pedahohichnoho protsesu: monohrafiia. Poltava: RVV PUSKU, 2003. 305 s.
Obrazcov P. I. Metody i metodologija psihologo-pedagogicheskogo issledovanija. Sankt-Peterburg: Piter, 2004. 268 s.
Radul V. V. Sotsialna zrilist osobystosti: monohrafiia. Kharkiv: Machulin, 2017. 442 s.
Radul V. V. Faktory sotsialnoi zrilosti studentiv pedvuzu: navch. posib. iz spetskursu dlia stud. pedvuziv. Kyiv, 1994. 144 s.
Sotsioloho-pedahohichnyi slovnyk / za red. V. V. Radula. Kyiv: «EksOb», 2004. 304 s.
Hodusov A. N. Metodologicheskaja kul'tura uchitelja i uslovija ee formirovanija v sisteme sovremennogo pedagogicheskogo obrazovanija: ucheb.posobie. Moskva‒Kursk, 1997.
Khrykov Ye. Sotsialno-pedahohichna diialnist yak pedahohichnyi fenomen. Shliakh osvity. 2006. № 3. S. 6‒9