Соціальне виховання молоді Засобами музейної педагогіки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(6).2021.234176

Ключові слова:

освіта, соціальне виховання, музей, музейна педагогіка, культура, екскурсії, молодь, краєзнавство

Анотація

У статті розглянуто можливості реалізації соціокультурної складової сучасних музеїв різноманітного призначення в поліпшенні освітнього процесу і соціальному вихованні молоді засобами музейної педагогіки. Під соціокультурною складовою розуміють створений людством духовний світ, що охоплює національні, соціальні, економічні, політичні й інші суспільні відносини та вироблені людством протягом усієї історії духовні та культурні цінності, які впливають на людей, формують їхній світогляд, зокрема зумовлюють поведінку у сфері взаємовідносин з навколишнім середовищем та між собою. Соціокультурна складова змісту музеїв впливає не лише на пізнавальну сторону самопізнання учнів, але й сприяє формуванню їхніх ідеалів, ціннісних орієнтацій, самооцінки. Під час екскурсії в музей активно здійснюється розумове, трудове, моральне, естетичне, економічне виховання учнів. Через набуті в музеї знання та навички відбувається поглиблене пізнання світу, історії і культури свого та інших народів, створюється база для теоретичних суджень, формується свідомість молодої особистості. Музейна педагогіка має величезні можливості для пізнання нових тенденцій у сучасній науці та сучасних дослідженнях, виховання себе як дослідника, аналітика, розвитку спостережливості, уміння робити узагальнення та прогнози. Музейна педагогіка допомагає не тільки максимально використовувати загальноосвітній і культурологічний потенціал музеїв, а й дає можливість випускникам на основі системи отриманих знань, умінь і навичок самовизначитися в мінливому навколишньому світі, продовжити освіту у вибраній галузі.

Біографія автора

Микола Криловець, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи

Посилання

Isaenko O. Stvorennja ta dihalnist novitnih interaktyvnyh naukovo-osvitnih prostoriv v Ukraini. Muzeina pedagogika v naukovi osviti: zb. tez dopovidei uchasnykiv II Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kuiv: Nacionalny centr «Mala academia nauk Ukrainy», 2020. S. 140‒143.

Kosenko V. V. Putivnyky muzejamy Zytomyrshyny. Postati zemli Zytomyrskoi. Naukovy zbirnyk «Velyka Volyn». Vyp. 51. Berdychiv: FOP Melnyk M. V., 2015. S. 387‒391.

Krylovetc M. G. Vykorystanna literaturnogo kraeznavstva Zytomyrshyny v socialnomu vyhovanni molodi. Postati zemli Zytomyrskoi. Naukovy zbirnyk «Velyka Volyn». Vyp. 51. Berdychiv: FOP Melnyk M. V., 2015. S. 261‒267.

Krylovetc M. G. Vyhovny potencial muzejiv Nizynskogo yniversytetu imeni Mykoly Gogola. Muzeina pedagogika v naukovi osviti: zb. tez dopovidei uchasnykiv II Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kuiv: Nacionalny centr «Mala academia nauk Ukrainy», 2020. S. 146‒150.

Krylovetc M. G. Geologich ny viddil kraeznavchogo muzeju u navchanni geografii. Muzeyena sprava v naukovi osviti: zb. tez dopovidye uchasnykiv I Vseukr. nauk.-prakt. konf. 28.11. 2019 r. Kuiv-Bila Cerkva: V-vo «Аvtorytet». S. 212‒217.

Krylovetc M. G. Socialne vyhovanna zasobamy turysko-kraeznavchoi roboty. Berdychiv vid davnyny do sogodenna. Naukovy zbirnyk «Velyka Volyn». Vyp. 52. Berdychiv: FOP Melnyk M. V., 2015. S. 323‒329.

Mankovska R. Muzejno- osvitni prostir Ukrainy: struktura ta innovacee. Muzeina pedagogika v naukovi osviti: zb. tez dopovidei uchasnykiv II Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kuiv: Nacionalny centr «Mala academia nauk Ukrainy», 2020. S. 150‒155.

Rokytska O. Muzeina pedagogika v naukovo- osvitnomu prostori muzeju istorii Kyivshyny. Muzeina pedagogika v naukovi osviti: zb. tez dopovidei uchasnykiv II Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kuiv: Nacionalny centr «Mala academia nauk Ukrainy», 2020. S. 78‒86.

Snagochenko V. V. Dijalnist muzeiv vychyh pedagogichnyh navchalnyh zakladiv; tradyceynue ta innovaceyeny pidhody. Pedagogichni nauky: zb. nauk. pr. Chast. persh. Sumy: SumDPU im. A. S. Makarenka, 2005. S. 332‒339.

Tatuchynsky V. Muzeue jak osvitni prostir tehnologichnoi osvity. Muzeina pedagogika v naukovi osviti: zb. tez dopovidei uchasnykiv II Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kuiv: Nacionalny centr «Mala academia nauk Ukrainy», 2020. S. 216‒217.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-25

Номер

Розділ

Статті