Соціально-психологічні чинники успішної адаптації дорослих осіб із дцп на рівні громади

Автор(и)

  • Ірина Саранча Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-5715-6271
  • Наталія Пастух Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-0945-1890

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(6).2021.234149

Ключові слова:

адаптація, соціалізація, реабілітаційні центри, подальша реалізація, соціальна допомога, соціальний працівник, виховання, дорослі люди з дитячим церебральним паралічем

Анотація

Статистичні відомості про народження дітей з інвалідністю у світі щороку, на жаль, зростають. Залежно від діагнозу та специфіки розвитку, кожна така дитина потребує спеціального догляду, виховання та навчання. Одним із видів закладів в Україні, які забезпечують навчання, виховання, а також корекцію психофізіологічних особливостей розвитку дітей та підлітків, є реабілітаційні центри. Умови в них створені відповідно до потреб тієї чи іншої групи осіб, тобто вони є максимально комфортними для вихованців закладу. Також специфіка навчання та реабілітації в такій установі передбачає психологічне зростання та розвиток особи в середовищі людей, що мають схожі особливості розвитку, а отже, однакові «сильні» та «слабкі» сторони.

Кожний випускник реабілітаційного центру потребує соціальної підтримки та допомоги в адаптації до дорослого, самостійного життя. Така підтримка дає людині відчути себе не такою самотньою, зменшує рівень тривоги та почуття самотності й ізольованості. Соціальні працівники стають провідниками з одного соціального середовища в інше, максимально пом’якшуючи такий перехід для людей з  порушеннями психофізичного розвитку, які є однією з найбільш вразливих верств населення.

Біографії авторів

Ірина Саранча, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології та соціальної роботи

Наталія Пастух, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Здобувач вищої освіти «магістр»

Посилання

Holliday Y. L. Dangerous ooccupations: psychosomatic illness and morale. Psychosomatic Medicine. 2010 .№ 5. P. 71-84.

Ilich I. Limits to medical Nemesis: The Expropriation of Health. Harmondsworth: Penguin, 2007. 147 p.

Bagaeva G. N., Dement'eva N. F., Isaeva T. A. Social'naja rabota s sem'ej rebenka s ogranichennymi vozmozhnostjami . Moskva: Nauka, 1996. 117 s.

Bezbarernaia sreda. Avtonomnaia nekommercheskaia orhanyzatsyia «Bez prehrad». URL: http://www.anobezpregrad.ru/chtotakoe-bezbarernaja-sreda

Bezpalko O. V. Sotsialna pedahohika: skhemy, tablytsi, komentari:navch.posib. dlia stud. Vyshch.navch.zakl. Kyiv.: Tsentr uchbovoi literatury, 2009.208s.

Bezukladnikova I. P., Mashanov A. A., Klimkina M. V. Analiz adaptacionnyh mehanizmov lichnosti. Teorija i istorija. 2011. № 1. S. 22 – 26.

Vasyleva N. V. Sotsyolohycheskye kontseptsyy yssledovanyi ynvalydnosty. Moskva: Sotsyum, 2004. 67 s.

Vetrova I. Ju. Problemy social'noj adaptacii invalidov. URL: http://www.rezeptsport.ru/metod/metod9.php

Zozulia T. V. Kompleksnaia reabylytatsyia ynvalydov . Moskva: Akademyia, 2005. 302 s.

Komar T. O. Osoblyvosti dezadaptatsii studentiv z osoblyvymy potrebamy. Aktualni problemy navchannia ta vykhovannia liudei z osoblyvymy potrebamy: Tezy dopovidei. K.: Universytet «Ukraina», 2005. S. 231–232.

Levchenkova, V. D. Morfolohycheskaia osnova vosstanovytelnoho lechenyia posledstvyi perynatalnoho povrezhdenyia tsentralnoi nervnoi systemы y detskoho tserebralnoho paralycha. Korrektsyonnaia pedahohyka: Teoryia y praktyka. 3 (27). S. 22–24

Melnychuk S. K. Osoblyvosti proiavu vydiv vpevnenosti v sobi u yunatskomu vitsi .Naukovyi chasopys NPU im. M.P.Drahomanova: zbirnyk nauk. prats. Kyiv: Vyd.-vo NPU im. M.P.Drahomanova. 2015. S. 222–228.

Mitin A. E. Pedagogicheskoe soprovozhdenie professional'nogo obrazovanija sportsmenov-invalidov. Obrazovanie. 2013. № 4. S.16.

Mihajleva E. A. Adaptacija detej i podrostkov s ogranichennymi fizicheskimi i umstvennymi vozmozhnostjami v uslovijah social'no-reabilitacionnogo centra dlja nesovershennoletnih . Social'noe obsluzhivanie. 2008. S. 26–31.

Pavlenko P. D. Tehnologija social'noj raboty v razlichnyh sferah zhiznedejatel'nosti: uchebnoe posobie. Moskva: Dashkov i K, 2006. 236 s.

Panov A. M. Centry social'noj reabilitacii detej s ogranichennymi vozmozhnostjami – jeffektivnaja forma social'nogo obsluzhivanija sem'i i detej. Moskva: JeKSMO, 1997. 115 s.

Prihod'ko O. G. Rannjaja pomoshh' detjam s cerebral'nym paralichom v sisteme kompleksnoj reabilitacii. SPb.

Romek V. G. Uverennost' v sebe kak social'no-psihologicheskaja harakteristika lichnosti. Social'naja psihologija lichnosti v voprosah i otvetah: ucheb.posobie . Moskva: Gardariki, 1999, S. 207 – 226.

Salihova N. R. Cennostno-smyslovoj rel'ef zhiznennogo prostranstva lichnosti i uroven' fizicheskogo razvitija cheloveka . Gumanitarnye nauki. 2015. № 4. S.6–10.

Syrnikova B. A. Metodika i praktika social'no-bytovoj reabilitacii invalidov. Social'noe obsluzhivanie. 2003. №2. S. 45–49.

Ul'enkova U. V. Organizacija i soderzhanie special'noj psihologicheskoj pomoshhi detjam s problemami v razvitii. Moskva: JeKSMO, 2012. 168 s.

Furjaeva T. V. Reabilitacija i integracija ljudej s invalidnost'ju v obshhestvo : uchebnoe posobie dlja magistrantov. Krasnojarsk: KGPU, 2014. 299 s.

Hejserman Je. Potencial'nye vozmozhnosti psihicheskogo razvitija normal'nogo i anomal'nogo .rebenka: ocenka intellektual'nogo, sensornogo i jemocional'nogo razvitija. Moskva: Nauka, 2004.

s.

Chadova T. A. Professional'noe obrazovanie invalidov v Moskve Sociologicheskie issledovanija. 2013. № 9. C. 69–79.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-25

Номер

Розділ

Статті