Інклюзивна освіта як складова соціальної роботи

Автор(и)

  • Ольга Потіщук Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0001-9767-237X
  • Тамара Руденко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-2430-2225

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(6).2021.234128

Анотація

У статті розглянуто інклюзивну освіту як один із напрямів розвитку дітей з обмеженими можливостями. Освіта є важливою ланкою розвитку суспільства. У наш час вона є доступною на державному рівні. Досліджено роль та особливості інклюзивної освіти, яка забезпечує комфортний та гуманістичний розвиток,  інтеграцію дітей з обмеженими можливостями. Визначено, що в межах інклюзивної освіти виникають та формуються нові підходи, методики для розкриття здібностей, творчого потенціалу, виховання гармонійної особистості тощо. Соціальна політика держав спрямована на розвиток інклюзивної освіти як важливої складової соціальної роботи.

Біографії авторів

Ольга Потіщук, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії

Тамара Руденко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії

Посилання

Hevko I. V. Znachennia innovatsiinykh tekhnolohii pry zdiisnenni inkliuzyvnoi osvity. Pedahohichnyi almanakh: zbirnyk Komunalnoho vyshchoho navchalnoho zakladu Khersonska akademiia ne perervnoi osvity Khersonskoi oblasnoi rady. 2018. Vyp. 37. S. 236 – 240.

Entsyklopediia osvity. Akad. ped. nauk Ukrainy/ holovnyi red. V.H. Kremen. Kyiv: Yurinkom Inter, 2008. 1040 s.

Zakon Ukrainy: «Pro osvitu». Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR), 2017, № 38-39, st.380). URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (data zvernennia: 30.03.2021).

Kolupaieva A. Inkliuzyvna osvita yak model sotsialnoho ustroiu. Visnyk Inkliuzyvna osvita-osvita dlia vsikh. «Osoblyva dytyna»: navchannia ta vykhovannia. 2014. Vyp. 2. S.12 –16.

Konventsiia OON pro prava dytyny. Pryiniata rezoliutsiieiu 44/25 Heneralnoi Asamblei OON, vid 20 lystopada 1989 roku ta nabula chynnosti 2 veresnia 1990 roku. Ratyfikovana Postanovoiu Verkhovnoi Rady Ukrainy №789KhII (78912) vid 27 liutoho 1991 roku ta nabula chynnosti dlia Ukrainy 27 veresnia 1991 roku. St.23, p.1,3. S.20–21. URL:http://www.un.org.ua/images/documents/3719/convention_small_final .pdf (data zvernennia: 30.03.2021).

Kontseptsii rozvytku inkliuzyvnoi osvity/Zahalni polozhennia//Zatverdzhena nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 01.10.201. №912. URL:https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitkuinklyuzivnogo-navchannya (data zvernennia: 30.03.2021).

Platash L. B. Mekhanizmy derzhavno-hromadskoho vprovadzhennia inkliuzyvnoi osvity v Ukaini (1990‒2020 r.r.). Naukovyi zhurnal Khortytskoi natsionalnoi akademii. Scientific Journal of Khortytsia National Academy (Ser.: Pedahohika. Sotsialna robota) 2020. Vyp. 1(2). S.162 – 187.

Potishchuk O.O. Inkliuzyvnyi osvitnii prostir v Ukraini: pryntsypy ta perevahy. Sotsialna robota i suchasnist: teoriia ta praktyka profesiinoho y osobystisnoho rozvytku sotsialnoho pratsivnyka: Materialy Desiatoi Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (18 hrudnia 2020 roku, m. Kyiv). Kyiv : Lira–K, 2020. S.194 – 195.

Rezoliutsiia 48/96 Heneralnoi Asamblei OON vid 20 hrudnia 1993 roku «Standartni pravyla zabezpechennia rivnykh mozhlyvostei dlia invalidiv». Pravylo 5. Dostupnist. URL:https://ud.org.ua/zakonodavstvo/mizhnarodni-dokumenti-ta-standarti/171-4896 (data zvernennia: 30.03.2021).

Shcherbyna A. M. Meshaet ly slepota uchytsia v obыchnoi shkole. Visnyk V nohu so zriachymy. 1931. Vyp. 2 – 3.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-25

Номер

Розділ

Статті