СУСПІЛЬНІ УМОВИ РОЗВИТКУ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ (ХІХ – ПЕРША ПОЛОВИНА ХХ СТОЛІТТЯ)

Автор(и)

  • Тетяна Коляда Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-9202-1196

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.5.2020.220814

Ключові слова:

середня освіта, суспільні умови, школа, промисловий переворот, аграрна революція, вікторіанський період, індустріалізація, урбанізація, демократизація, реформа в галузі середньої освіти.

Анотація

У статті розглянуто суспільні умови розвитку середньої освіти у Великій Британії (ХІХ – перша половина ХХ ст.). З’ясовано, що важливою обставиною при становленні британської системи освіти був вплив панівного класу аристократів (лендлордів) і дрібнопомісного дворянства. Встановлено, що освіта основної частини населення залежала від місцевості, матеріального стану сім’ї та віросповідання. Наголошено, що значну роль у сфері масової освіти відігравала релігія. Доведено, що на початку ХІХ століття англійське суспільство було охоплено рухом євангельського відродження, внаслідок чого англіканська церква не могла контролювати всіх своїх вірних, на відміну від католицької церкви в країнах Європи. Визначено, що індустріалізація, урбанізація та демократизація створили умови для соціальних, політичних і економічних перетворень, які вимагали освічених кадрів. Як наслідок, було прийнято низку законів, що ініціювали реформи в галузі початкової і середньої освіти.

Біографія автора

Тетяна Коляда, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.

Посилання

Abakumova I. A. Organizacionno-pedagogicheskie osnovy dejatel'nosti anglijskogo chastnogo pansiona : dis. ... kandidata ped. nauk : 13.00.01 / Rostov na Donu, 1999. 154 s.

Aleksandrov V. V. Novejshaja istorija stran Evropy i Ameriki (1918–1945 gg.) : ucheb. posob. dlja studentov vuzov. Moskva: Vysshaja shkola, 1986. 591 s.

Anhliia 2. URL: https://ua-referat.com/%D0%90%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D1%96%D1%8F_2

Aranskij V. S. Sistema narodnogo obrazovanija v Anglii. Moskva : Izd-vo APN RSFSR, 1961. 258 s.

Barvinok O. Istoriia Velykobrytanii:navch. posibnyk dlia stud. fakultetu inozemnoi filolohii. Uman: FOP Zhovtyi, 2013. 85 s.

Dzhurinskij A. N. Istorija zarubezhnoj pedagogiki : uchebnoe posobie. Moskva, 1998. 156 s.

Erofeev N. A. Ocherki po istoriii Anglii. 1815–1917. Moskva: Vysshaja shkola, 1959. 12 s.

Zotov A. F. Burzhuaznaja filosofija XIX–XH veka : ucheb. posobie dlja filos. fak. un-tov. Moskva: Vyssh. shk., 1988. 520 s.

Istorija pedagogiki i obrazovanija. Ot zarozhdenija vospitanija v pervobytnom obshhestve do konca XX v. : uchebnoe posobie dlja pedagogicheskih uchebnyh zavedenij. Moskva: TC «Sfera», 2001. 512 s.

Karabushhenko P. L. Antropologicheskaja jelitologija. Moskva. Astrahan', 1999. 231 s.

Koliada T. Orhanizatsiino-pedahohichni zasady funktsionuvannia elitnykh shkil u Velykii Brytanii (KhIKh – persha polovyna KhKh st.). URL: https://docplayer.net/68729915-1-zagalna-harakteristika-roboti-aktualnist-temi-osvita-vidigraie-osoblivu-rol-u-postindustrialno…

Koliada T. Orhanizatsiia shkilnoi osvity u Velykobrytanii v 20-kh rokakh KhKh stolittia. URL: https://revolution.allbest.ru/pedagogics/01149332_0.html

Ossovskaja M. Rycar' i burzhua: issledovanija po istorii morali. / obshh. red. A. A. Gusejnova ; vstup. st. A. A. Gusejnova i K. A. Shvarcman ; per. s pol'sk. Moskva: Progress, 1987. 528 s.

Periodizacija. Sovetskaja istoricheskaja jenciklopedija. Moskva, 1968. T. 2. S. 412.

Sbruieva A. A. Tendentsii reformuvannia serednoi osvity rozvynenykh anhlomovnykh krain v konteksti hlobalizatsii (90-ti rr. KhKh - pochatok KhKhI st.) : dys... d-ra ped. nauk: 13.00.01 / Instytut pedahohiky APN Ukrainy. Kyiv, 2005.

Slovnyk inshomovnykh sliv / za red. akademika AN URSR O. S. Melnychuka. Kyiv, 1985. 487 s.

Teoreticheskie osnovy jelitologii obrazovanija : monografija / G. K. Ashin, L. N. Berezhnova, P. L. Karabushhenko, R. G. Rezakov. Moskva: Izd-vo Moskovskogo otrytogo sociologicheskogo universiteta, 1998. 431 s.

Khaidari N. Orhanizatsiia vykhovannia v elitnykh shkolakh-pansionakh u Velykii Brytanii. 2016. URL: http://znp.udpu.edu.ua/article/download/196142/196417

Catalytic reduction of methylene blue and Congo red dyes using green synthesized gold nanoparticles capped by salmalia malabarica gum. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s40089-015-0158-3

Darryl J. introduction to Collected Ghost Stories of M. R. James. Oxford : Oxford University Press, 2013. 512 p.

Ehrman J. The Younger Pitt (3 volumes). Constable & Co., the standard scholarly history. London: Constable, 1969. 560 р.

Hall D. J. Churchill’s Elections. Douglas J. Hall ; The Churchill Centre. Retrieved. 2009. 28 August

Hoppit J. A Land of Liberty England 1689–1727. Oxford England : Clarendon Press, 2000. 620 р.

Hoppit J. The Myths of the South Sea Bubble. Transactions of the Royal Historical Society. Dec 1962, Vol. 1, 2 Issue 1. Рp. 141–65.

Hyam R. Britain’s Imperial Century, 1815–1914. A Study of Empire and Expansion. London : Palgrave Macmillan, 2002. Рр. 56–71

James S. India and the British Empire, in British Imperialism in the Nineteenth Century. / ed. C. C. Eldridge. London : Macmillan, 1984. 85 p.

Jones F. H. Tirocinium Imperii: Public School Education in the Victorian Era : the Classical Curriculum, and thе British Imperial Ethos. Wesleyan University, 2008. 132 р.

Montague C. J. Sixty Years in Waifdom. Or, the Ragged School Movement in English history. London : Charles Murray, 1904. 459 р.

Norris Р. Twilight of Westminster?Or enste in Center John F. Kennedy School of Government. Harvard University Cambridge, 2000. 25 р.

Pirie N. W. John Burdon Sanderson Haldane. 1892–1964. Biographical Memoirs of Fellows of the Royal Society, 12. 1966. Р. 218–249.

Spens H. Secondary education with special reference to grammar schools and technical high schools report of the consultative committee. London : HMSO, 1938. 140 р.

Walford G. Life in public schools. London : Methuen, 1986. 268 p.

Weinberg I. The English public school: The sociology of elite education. New York : Atherton Press, 1967. 225 p.

Weinberg I. The English public school: The sociology of elite education. New York : Atherton Press, 1967. 225 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-23

Номер

Розділ

Статті