ІДЕЯ НОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ У ФОРМУВАННІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

  • Валентина Бойченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. http://orcid.org/0000-0002-2232-9128

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.5.2020.220800

Ключові слова:

педагогічне мислення, нове педагогічне мислення, ідея нового педагогічного мислення, процес підготовки майбутніх учителів, формування професійного педагогічного мислення, гуманізація школи, майбутні вчителі.

Анотація

У статті розглянуто ідею нового педагогічного мислення, яка відіграє важливу роль у формуванні майбутнього вчителя. Розкрито сутність поняття нове педагогічне мислення. Проаналізовано проблеми процесу формування нового педагогічного мислення у науковій філософській, психологічній, педагогічній літературі.
Здійснено ретроспективний аналіз розвитку ідеї нового педагогічного мислення. Встановлено, що становлення нового педагогічного мислення вчителя як чинника гуманізації школи визначають цілісним процесом роботи педагогічної спільноти, що спрямований на осмислення нових, антропоорієнтованих цінностей освіти, присвоєння вчителями цих цінностей і реалізацію їх у своїй практичній педагогічній діяльності. Розкрито сутність нового педагогічного мислення, що розглядаємо як процес і результат критичного аналізу вчителем реальності сучасного світу, освітнього процесу та самоаналізу власних професійних дій у напрямі гуманізації та гуманітаризації освітнього простору. Запропоновано приклади завдань для розвитку нового педагогічного мислення.

Біографія автора

Валентина Бойченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту.

Посилання

Aralova G. N. Stanovlenie novogo pedagogicheskogo myshlenija uchitelja kak faktor gumanizacii shkoly : dis. ... kand. ped. nauk : 13.00.01 / Komsomol'sk-na-Amure, 2004. 232 c.

Batishhev G. S. Tvorchestvo i novoe pedagogicheskoe myshlenie: ot dialektiki mezhdusub#ektnosti k proektu «Sistema obnovlenija vospitatel'nyh processov». Filosofsko-pedagogicheskie proizvedenija. Tom 2: Raboty 1980-h godov. Bijsk : FGBOU VPO «AGAO». S. 263–274.

Vozniak V. Nove pedahohichne myslennia: istotni kharakterystyky. Problemy humanitarnykh nauk: zbirnyk naukovykh prats Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka. Seriia «Filosofiia». Vypusk 41. 2019. S. 43–56.

Honcharenko S. U. Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. K. : Lybid, 1997. 373 s.

Lihachev B. T. Pedagogika: Kurs lekcij. Ucheb. posobie dlja studentov pedagog. ucheb. zavedenij i slushatelej IPK i FPK. 4-e izd., pererab. i dop. M. : Jurajt, 2001. 607s.

Nove pedahohichne myslennia: teoriia i praktyka : naukovo-metodychnyi posibnyk / S. H. Karpenchuk, L. Yu. Semeliuk-Ivaniuk. Rivne :TOV «Prynt Khauz», 2013. 304 s.

Novoe pedagogicheskoe myshlenie : sbornik statej / pod red. A. V. Petrovskogo. Moskva : Pedagogika, 1989. 278 s.

Novoe pedagogicheskoe myshlenie. Pedagogicheskij slovar': Pedagogika, 2010. URL: http://www.pedpro.ru/termins/94.htm.

Smelzer N. Sociologija / per. s angl. M. : Feniks, 1994. 688 s.

Tekhnolohii rozvytku krytychnoho myslennia uchniv / A. Krouford, V. Sul, S. Metiuz, D. Makinster; nauk. red., peredm. O. I. Pometun. K. : Vyd-vo «Pleiady», 2006. 220 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-23

Номер

Розділ

Статті