Формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників в умовах діяльності студентського наукового товариства

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2.2019.158472

Ключові слова:

соціальна робота, професійна компетентність, соціальний працівник, студентська наукова робота, студентське наукове товариство, компоненти, критерії та рівні компетентності

Анотація

У статті висвітлено результати експериментальної перевірки ефективності розробленого комплексу умов щодо формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників в умовах діяльності СНТ. Представлено детальний аналіз процесу експериментального дослідження з описом основних показників та їх порівняльну характеристику. Обґрунтовано відповідність основних показників компонентів та критеріїв професійної компетентності майбутніх соціальних працівників рівню їх сформованості в результаті експериментального впливу. Визначено, що наукових пошуків у контексті представленого дослідження потребують питання модернізації системи університетської освіти з підготовки майбутніх соціальних працівників на основі зарубіжного досвіду та посилення ролі наукової роботи, яка би сприяла формуванню професійної компетентності у процесі фахової підготовки.

Біографії авторів

Антоніна Кокоша

магістрант факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Наталія Коляда, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Андрущенко В. Модернізація педагогічної освіти відповідно до викликів XXI століття / В. Андрущенко, В. Бондар // Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія : Педагогічні науки. – 2010. – Вип. 1.28. – С. 12–20.

Бех І. Особистісно–зорієнтоване виховання: навч.–метод. посіб. / І. Бех. – К. : ІЗМН, 1998. – 204 с.

Бочарова В. Профессиональная социальная работа: личностно ориентированный поход / В. Бочарова – М.: Ин–т педагогики соц. работы Рос. акад. образования, 1999. – 182 с.

Годлевська Д. Формування професійної комунікативної компетентності майбутніх соціальних працівників в умовах педагогічного університету : автореф. дис. канд. пед. наук : спец. 13.00.05 «Соціальна педагогіка» / Д. Годлевська. – К., 2007. – 21 с.

Горілий А. Історія соціальної роботи: Навчальний посібник / А. Горілий – Тернопіль: Видавництво Астон, 2004. – 174 с.

Звєрєва І. Компетентність: Соціальна педагогіка: мала енциклопедія / За заг. ред. Звєрєвої І.Д. – К.: Центр навч. літ–ри, 2008. – с. 107–110.

Капська А. Соціальна робота : навч. посіб. / А. Капська. – К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 328 с.

Карпенко О. Професійна підготовка соціальних працівників в умовах університетської освіти: науково–методичний та організаційно–технологічний аспекти : Монографія / О. Карпенко ; [за ред. С. Харченко]. – Дрогобич : Коло, 2007. – 374 с.

Курбатов В. Соціальна робота: Навч. посібник / В. Курбатов. – М.: Ростов н / Д: Наука–Прес, 2006.

Лукашевич М., Семигіна Т. Соціальна робота (теорія і практика) : Навчальний посібник / М. Лукашевич, Т. Семигіна. – К.: ІПК ДСЗУ, 2007. – 341 с

Ляшенко О. Особистісно орієнтоване знання як сучасна парадигма проектування змісту освіти / О. Ляшенко // Філософія освіти в сучасній Україні.  К., 1996.  С. 339–343.

Максимова Е. Формирование профессионально значимых качеств будущих социальных педагогов: дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук.: 13.00.01 / Е. Максимова.  Казань, 1999.  243 с.

Нор Е. Технология организации гупповой учебной деятельности. / Е. Нор.  Николаев, 1998.  75 с.

Пюра О. Особливості застосування технології вуличного соціального театру у мобільній соціальній роботі / О. Пюра // Молодий вчений. – 2016. – С. 134–138.

Семигіна Т. Професіоналізація соціальної роботи : перерваний політ? / Т. Семигіна. // Соціальний захист. – 2007. – № 5. – С. 41–44.

Сластенин В. Педагогика : учеб. пособ. [для студ. высш. пед. учеб. заведений] / В. Сластенин, И. Исаев, Е. Шиянов ; [под ред. В. Сластенина]. – М. : Издательский центр «Академия», 2002. – 576 с.

Холостова Е. Формирование системы подготовки и переодготовки специалистов для социальной сферы [Текст] / Е. Холостова // Возведение мостов сотрудничества между Россией и ЕС в развитии социальных служб накануне нового тысячелетия : мат–лы Межд. науч.–прак. конф., (12–13 ноября 2000 г.). – Самара – Пенза – Москва, 2000. – 236 с.

Шмелева Н. Профессиональное развитие личности социального работника в системе подготовки и переподготовки кадров : метод. пособие / Н. Шмелева. – Ульяновськ: ФМГУ, 1994. – 91 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті