Соціально-психологічна реабілітація студентів з інвалідністю (з досвіду діяльності Уманський державного педагогічного університету імені Павла Тичини)

Автор(и)

  • Оксана Кравченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, https://orcid.org/0000-0002-9732-6546
  • Катерина Чупіна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2.2019.158423

Ключові слова:

інклюзивний туризм, студенти з інвалідністю, заклад вищої освіти, виховання, реабілітація, соціалізація

Анотація

Інноваційною послугою закладу вищої освіти, одночасно і видом соціально-психологічної реабілітації студентів з інвалідністю, виступає інклюзивний туризм  –як потужний засіб активної реабілітації, що структурно включає в себе медичні, психологічні, педагогічні, фізичні, професійні, трудові, фізкультурно-спортивні та соціально-побутові заходи.

Метою дослідження стала розробка та експериментальна перевірка програми з упровадження інклюзивного туризму як засобу соціально-психологічної реабілітації студентів з інвалідністю в умовах закладу вищої освіти.

Біографії авторів

Оксана Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, доцент, декан факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Катерина Чупіна

магістрант факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Шевцов А. Г. Сучасні проблеми освіти і професійної реабілітації людей з вадами здоров’я : монографія / А. Г. Шевцов. – К. : Соцінформ, 2004. – 200 с.

Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами // Збірник наукових праць / (за заг. ред. П. М. Таланчука). –К. :Університет «Україна». – Випуск № 11 (13). – 2014. – 277 с.

Soslan Adyrkhaiev, Liudmyla Adyrkhaieva.The influence of adaptive physical education on physical health and fitness of students with disabilities // Social welfare : interdisciplinary approach. – Vol 2, No 7 (2017).

Marite Rozenfelde. Inclusive learning environment for pupils with special needs in general educational institution// Social welfare : interdisciplinary approach. – Vol 2, No 6 (2016).

Olga Kuprieieva. Psychological characteristics of self-realization of students with disabilities // Social welfare : interdisciplinary approach. – Vol 2, No 5 (2015).

Енциклопедія для фахівців соціальної сфери. / за заг. ред. проф. І. Д. Звєрєвої. – 2-ге вид. – Київ, Сімферополь : Універсум, 2013. – 522 с.

Гусак Н. Є. Розвиток законодавства України про соціальну реабілітацію / Н. Є. Гусак // Соціальна робота в Україні: теорія і практика. – 2014. – № 1–2. – С. 30–43.

Все про соціальну роботу : [навч. енциклопедичний словник-довідник] / за наук. ред. д.с.н., проф. В. М. Пічі. – 2-ге вид., виправ., перероб. і допов. – Львів : Новий Світ – 2000, 2013. – 616 с.

Accessible Tourism: und erstandin ganevolvingaspect of Australian tourism [Electronic resource]. – URL : https://www.slideshare.net/srains/accessible-tourism-understanding-an-evolving-aspect-of-australian-tourism

Creating an Inclusive Society: Practical Strategies to Promote Social Integration (2009) [Electronic resource]. – URL : http://www.un.org/esa/socdev/egms/docs/2009/Ghana/inclusive-society.pdf

Darcy S. A Whole-of-LifeApproachtoTourism: TheCasefor [Electronic resource] – URL : https://www.academia.edu/ 281643/A_Whole-ofLife_Approach_to_Tourism_ The_Case_for_Acces sible_Tourism_Experiences

Inclusive Tourism Marketing Toolkit. Work book for collecting key informationon Accommodation and Resorts[Electronic resource]. – URL : http://www.keroul.qc.ca/DATA/PRATIQUEDOCUMENT/166_fr.pdf

Peters S. J. Inclusive education : achieving education for all by in cluing those with dis ab ill tie sand special education needs / S. J. Peters // Disability group. – The World Bank, 2014. – 133 p.

Давиденко Г. В. Умови впровадження інклюзивного навчання у вищих навчальних закладах Європейського Союзу (психолого-ментальний, організаційний та соціальний аспекти) : навч. посіб. / Г. В. Давиденко. – Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2015. – 102 с.

Інклюзивний туризм як вид реабілітації: сучасні потреби інвалідів / Л. Ю. Науменко, В. В. Лепський, С. В.Макаренко та ін. // Вісник ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія». – 2017. – № 1. – C. 134–138.

Кравченко О. О. Соціальна реабілітація осіб з інвалідністю: погляд у минуле та перспективи сьогодення / О. О. Кравченко // Europe an humanities studies: StateandSociety. – 2017. – № 2. – S. 130–142.

Кравченко О. О. Соціальна реабілітація студентів з інвалідністю як ключове завдання для ВНЗ / О. О. Кравченко // Inovachevyskum v oblastisociologie, psychologie a politologie : Medzinarodnavedecko-praktickakonferencia (Sladkovico, Slovenskarepublika, 2017). – Sladkovico, 2017. – С. 31–34.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті