Соціальна інтеграція дитини з обмеженими можливостями як педагогічна проблема

Автор(и)

  • Ольга Бойко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-6746-3304

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.2.2019.158403

Ключові слова:

освітня інтеграція, діти з обмеженими можливостями, соціальна ізоляція, соціальна інтеграція, інклюзивна освіта

Анотація

У статті зосереджено увагу на соціально-педагогічній проблемі інтеграції дітей з обмеженими можливостями в масові загальноосвітні школи через призму сучасних поглядів. Проаналізовано переваги та недоліки інтеграційних процесів стосовно дітей з порушенням психофізичного розвитку в освітньому та соціальному аспектах. Зосереджено увагу на актуальних проблемах, чинних концепціях і відповідних завданнях на шляху освітньої інтеграції дітей з обмеженими можливостями, а також перспективах успішного запровадження її механізмів в Україні. Визначено можливості реалізації навчально-виховних компетенцій учнів в умовах інклюзивного навчання.

Біографія автора

Ольга Бойко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Астапов В. М., Лебединская О. И., Шапиро Б. Ю. Современное состояние проблемы детей с ограниченными возможностями // Детский практический психолог. – 1995. – № 7. С. 13-14.

Безпалько О. В. Організація соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю у територіальній громаді : теоретико-методичні основи / О. В. Безпалько. – Монографія. – К. : Наук. світ, 2006. – 363 с.

Беляева Л.А. Педагогическая философия и философия образования // Социально-гуманитарные науки в модернизации образования [Текст] / Под. ред. Л. Я. Рубинной. Ур. гос. пед. ун-т. – Екатеринбург, 2013. – 114 с.

Выготский Л. С. Собрание сочинений: В 6-ти т. Т. 2. Проблемы общей психологии / Под ред. В. В. Давыдова. – М. : Педагогика, 1982. – 504 с., (С. 278-321).

Жижина Л. Н., Петин Б. Ф., Щербич Л. И. К проблеме моделирования социальных служб // Социальная работа. – 1993 г. –

Вып. 8. С. 7-9.

Соціальний захист населення України: навч. посіб. / [І. Ф. Гнибіденко, М. В. Кравченко, О. М. Коваль, О. Ф. Новікова та ін.] ; за ред. В. М. Вакуленка, М. К. Орлатого. – К. : Вид-во «Фенікс», 2010. – 212 с.

Специальная педагогика : в 3 т. : учеб. Пособие для студ. высш. учеб. Заведений / под. ред. Н. М. Назаровой. – Т. 3 : Педагогические системы специального образования / Н. М. Назарова, Л. И. Аксенова, Л. В. Андреева и др. – М. : Издательский центр «Академия», 2008. – 400 с.

Томчук С. М. Теоретичний аналіз проблем адаптації дітей з особливими потребами до навчання у школі / С. М. Томчук // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. – К. : Кондор, 2005. – С. 339–342.

Юрків Я. І. Сутність та специфіка соціально-педагогічної роботи з дітьми з обмеженими можливостями. Соціально-педагогічна робота з дітьми та молоддю / Я. І. Юрків //Соціальна педагогіка : теорія та практика. – 2012 р. – № 1. – С. 21–28.

Karnes, М.В. Zehrbach, R.R. Alternative models for delivering service to young handicapped children / М.В. Karnes // Theory into practice. – June 1972. – U.S. 31-40.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті