Гендерний підхід до вивчення навчальної дисципліни «Історія соціальної роботи»

Автор(и)

  • Оксана Кравченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9732-6546

DOI:

https://doi.org/10.31499/2618-0715.1.2018.154405

Ключові слова:

гендер, історія соціальної роботи, соціальний працівник, особистість, студент, освітній процес

Анотація

У статті на основі аналізу наукових праць, упровадження інноваційних форм навчальної діяльності, опитування учасників освітнього процесу встановлено, що гендерний підхід під час вивчення навчального курсу «Історія соціальної роботи» сприяє формуванню світоглядних переконань та професійної компетентності майбутніх соціальних працівників стосовно дотримання принципу гендерної рівності. Доведено, що залучення студентів до гендерних досліджень дозволяє поглибити науковий пошук, увести в науковий дискурс інформацію про внесок жінки в історію соціальної роботи, зіставити його із чоловічим, вивчити процес їх взаємодії, простежити непростий шлях установлення рівноправ’я між чоловіком і жінкою.

Біографія автора

Оксана Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, доцент, декан факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Дічек Н. Біографічний метод як інструмент полікультурного діалогу / Н. Дічек. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/704483/1/cтарБіографічний%20метод.pdf

Енциклопедія сучасної України. – Режим доступу: http://esu.com.ua/search_ articles.php?id=18143

Жіночі студії в Україні: Жінка в історії та сьогодні : монографія / за заг. ред. Л. Смоляр. – Одеса: Астропринт, 1999. – 440 с.

Звернення заступника Міністра Н. Федорович з нагоди 12-ї річниці з часу прийняття України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» // Соціальний захист. – 2017.

Кісь О. Жінка в традиційній українській культурі (друга половина XIX – початок XX ст.) / Кісь О. – Львів: Інститут народознавства НАН України, 2008.

Семигіна Т. Розвиток власних теорій соціальної роботи: глобальні тенденції / Т. Семигіна // Розвивальний потенціал сучасної соціальної роботи: методологія та технології : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції (15 – 16 березня 2018 року, Київ) / за ред. Ю. Швалба. – Київ : КНУ імені Тараса Шевченка, 2018. – С. 190–194.

Смоляр Л. Минуле заради майбутнього. Жіночий рух Наддніпрянської України II пол. XIX – поч. XX ст. Сторінки історії : монографія / Л. Смоляр. – Одеса : Астропринт, 1998. – 408 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті